بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
درباره وب
About Us
آرشیو مطالب
Archive
لینک دوستان
Links
امکانات وب
Codes
پر مخاطب ها
Favorite Posts
    خبرنامه
    NewsLetter
    عضویت
    Register
    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت
    Statis-tics
    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 685
    تعداد کل نظرات : 1
    اختصاصی تعمیر کولر گازی

    با نزدیک شدن به فصل گرما یعنی تابستان همگی به فکر سلامت عملکرد کولر های خود هستیم. در روند ساخت کولر های مدرن امروزی از ظرافت و روش های جدیدی استفاده شده است. بنابراین تعمیر کولر ها نیازمند توانایی، تجربه و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. تعمیرکاری که برای تعمیر کولر اقدام می کند باید به طور تخصصی به تعمیر کولر گازی یا تعمیر کولر آبی مسلط باشد، به این منظور که ممکن است یک تعمیرکار در تعمیر کولر های آبی توانایی و تخصص کافی را داشته باشد اما نتواند تعمیر کولر گازی را به درستی انجام دهد. بنابراین به خاطر داشته باشید که در صورتی که کولر شما دچار مشکل و خرابی شد تعمیرکار مناسب  و متخصص در زمینه تعمیر کولر خود را انتخاب کنید تا احتمال اشتباه در انجام اقدامات لازم برای تعمیرات کولر را به حداقل برسانید. زیرا هرروزه بر قیمت کولر ها افزوده می شود و در صورتی که کولر شما به دلیل اشتباه تعمیرکار مورد نظر به طور کامل خراب شود هزینه و خسارت بسیار زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

    البته قیمت تمامی لوازم الکترونیکی نیز هر روزه رو به افزایش است به عنوان مثال قیمت لپ تاپ ها و کامپیوتر ها نیز رو به روز درحال افزایش است. خصوصیات مربوط به تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ نیز بسیار مهم هستند. تعمیرکاری که برای تعمیر مشکلات و ایرادات لپ تاپ شما اقدام می کند باید توانایی و اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشد. در نظر داشته باشید که تعمیرکاری که لپ تاپ خود را برای تعمیر به او می سپارید به تفاوت های محصولات شرکت های سازنده متفاوت مسلط باشد. به این منظور که اگر لپ تاپ شما از برند ایسر است، یک مرکز تعمیرات حرفه ای باید یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر لپ تاپ ایسر را برای تعمیر لپ تاپ شما انتخاب کند. به طور کلی باید حداکثر دقت در روند تعمیرات دستگاه حساسی مانند لپ تاپ به کار گرفته شود زیرا اشتباه در روند تعمیرات چنین دستگاه هایی خسارت های بسیار زیادی به کل دستگاه خواهد زد.

    دیجی بان یک مرکز تعمیرات حرفه ای است که با دسترسی به مجرب ترین و ماهر ترین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیرات لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی قادر است هر گونه مشکل و ایراد در روند عملکرد دستگاه های شما حتی کولر هایتان را در زمان کوتاه و حداقل هزینه رفع کند و اطمینان داشته باشید که دستگاه شما را سالم به شما تحویل می دهد.

     


    برچسب‌ها :
    سه شنبه 31 فروردين 1400 - 21:09 نویسنده : شایان بازدید : 330 ادامه مطلب
    اختصاصی دوربین هایک ویژن

    دوربین مداربسته

    بسیاری از افراد برای حفظ امنیت خانه خود به دنبال بهترین و ارزان ترین راه حل هستند . یکی از سیستم هایی که می توان به وسیله آن از خانه خود مراقبت کرد دوربین مدار بسته است . برای آشنایی بیشتر با دوربین مدار بسته ابتدا باید شرایط را مشخص کنید که در چه محیط با چه شرایطی می خواهید دوربین را نصب کنید سپس به دنبال برند محصول مورد نظر خود باشید . دوربین هایک ویژن یکی از برند های معتبر دوربین مدار بسته است و با قیمت مناسب وهمچنین کیفیت بالای محصولات توانسته در بازار جهانی رتبه بسیار خوبی کسب کند . شما برای دوربین مدار بسته نیازبه لوازم جانبی مانند کابل ، دستگاه ضبط ، در مواقعی سیم کارت یا کارت حافظه و یو پی اس نیاز دارد .

    برق اضطراری یو پی اس

    یکی از لوازمی که در حفظ امنیت بسیار کاربردی است ، برق اضطراری ups است . یو پی اس بیشتر برای تامین برق لازم جایگزین برق شهری است آن هم در مواقع قطعی برق . 

    ویژگی های UPS برای دوربین مدار بسته

    • دستگاه برق اضطراری یو پی اس 300 وات برق دارد

    • باید بتوان به صورت طولانی مدت از آن استفاده کرد.

    • اندازه نسبتا کوچکی دارد .

    • قدرت پشتیبانی از تمامی دستگاه های امنیتی را دارد.

    • نصب راحتی دارد

    به طور کلی شما برای خرید هر سیستم امنیتی نیاز به برق اضطراری دارد البته با نخریدن یو پی اس هم می شود کار راه انداخت اما با خرید دوربین دار بسته و یو پی اس دیگر نگرانی برای مشکلات قطع شدن برق نخواهید داشت . 

    عدم خرید آداپتور ، هزینه کم برای دوربین مداربسته و استفاده برای دیگر سیستم های امنیتی دیگر می تواند مزیت UPS برای دوربین مدار بسته باشد .

     

    برچسب‌ها :
    سه شنبه 31 فروردين 1400 - 17:58 نویسنده : شایان بازدید : 282 ادامه مطلب
    اختصاصی قصه کودکانه کوتاه

    مضامین قصه کودکانه کوتاه که برای بچه تعریف می کنید باید طوری باشد که هم پیام مفیدی را به ذهن کودکانه کودک منتقل کند و هم برای او جذاب و سرگرم کننده باشد. بچه برای شنیدن قصه کودکانه کوتاه تمرکز حواس و حوصله بیشتری دارند، چون نیازی نیست تا آن ها مدت زیادی بنشینند و به یک داستان گوش کنند و این کم بودن جزئیات در قصه های کوتاه و سرگرم کننده بودن آن ها، برای آن ها جذابیت های خاصی ایجاد کرده است.

    امروزه نویسندگان بسیاری به تالیف قصه های کوتاه متعدد مشغول هستند که هر کدام از آن ها محتوای خاصی را در برمی گیرد؛ معمولا قصه کودکانه کوتاه از دو جهت آموزنده بودن و روایت داستانی سرگرم کننده برای بچه ها تالیف می شود، و والدین با خواندن این قصه ها برای کودکان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان، مفاهیم جدیدی را به آن ها آموزش دهد.

    بدخوابی کودکان عبارت از اختلال در به خواب رفتن یا تداوم یافتن خواب در کودکان است. در ابتدای تولد تا زمانی که نوزاد برنامه ساعتی مشخصی برای خواب خود پیدا کند، بدخوابی خاصی مشاهده نمی شود، و فقط بهم ریختگی ساعتی وجود دارد؛ بدین معنی که کودک معمولا شب ها بیخواب است و روزها به خواب می رود. معمولا کودکان بین یک تا سه سالگی دچار بدخوابی می شوند. این بدخوابی کودکان می تواند ناشی از ترس کودکان از عوامل مختلف محیطی یا استرس و اضطراب کودک از به خواب رفتن باشد. اغلب ترس کودکان از تنها ماندن در خواب یا خواب بد دیدن یا حتی ترس از شب ادراری در حین خواب، باعث می شود تا آن ها دچار بدخوابی شوند و خواب آن ها به هم بریزد. مقابله با این اختلالات و درمان آن ها در کودکی، از بسیاری از مشکلات و بیماری های روحی و روانی انسان ها در بزرگسالی جلوگیری می کند. لذا روانشناسی کودک با شناخت و بررسی هر یک از این اختلالات و یافتن راهی برای درمان آن ها به کمک انسان ها آمده است. با مراجعه به روانشناسان و مطرح کردن مشکل کودک خود با او و درمان کودک، به سلامت جامعه انسانی کمک می کنید.

     


    برچسب‌ها :
    سه شنبه 31 فروردين 1400 - 17:22 نویسنده : شایان بازدید : 332 ادامه مطلب
    اختصاصی داستان کوتاه کودکانه

    با این که برخی از والدین خواندن داستان کوتاه کودکانه برای بچه ها قبل از خواب بیهوده می پندارند، اما روانشناسان نظری مخالف این باور آن ها داشته و معتقدند داستان ها تاثیرات روانشناختی بسیاری روی کودکان دارند. یکی از تاثیراتی که داستان کوتاه کودکانه روی فرزندان شما دارد، رشد اخلاقی در آن هاست. زمانی که برای کودک خود داستانی تعریف می کنید، کودک با شخصیت هایی که در داستان وجود دارند، همزاد پنداری می کند و تلاش می کند تا خوبی و بدی را از جریان داستان در ذهن خود بفهمد. لذا قدرت تشخیص مفاهیم در ذهن کودکان بالاتر می رود و قوه تخیل او تقویت می شود.

    داستان های کوتاه کودکانه متعددی در مهد کودک ها توسط مربیان و نگهداران کودک، برای بچه ها روایت می شود؛ برنامه های داستان خوانی مهد کودک ها بسیار برای رشد و تربیت کودکان مفید هستند و مهارت های ذهنی متعددی را در آن ها تقویت می کنند. 

    کودکان در کنار همسالان خود تمرکز بیشتری برای گوش کردن به داستان ها داشته و همراهی و مشارکت بیشتری با جریان قصه می کنند؛ لذا قصه خوانی در مهد کودک نسبت به داستان خواندن برای بچه ها به صورت انفرادی و در خانه تاثیر بیشتری در ذهن کودکان دارد.

    داستان خوانی و برنامه های متنوع دیگر در لیست برنامه های مهد کودک کرج اجرا می شوند و کودکان با گذراندن وقت خود در مهد کودک های کرج به راحتی می توانند از این برنامه های مفرح و سرگرم کننده استفاده کنند.

    کودکان در مهد کودک کرج با سایر همسالان خود آشنا شده و ارتباط برقرار می کنند و به بازی و سرگرمی می پردازند؛ ارتباط کودکان با یکدیگر در مهد کودک ها، باید زیر نظر مربیان مهد باشد چرا که گاهی مسائلی مانند حسادت کودکان به یکدیگر یا رقابت و لجبازی آن ها باهم، منجر به ایجاد عادات اخلاقی بد مانند پرخاشگری کودکان شده و تاثیرات بدی در آن ها می گذارد. پرخاشگری کودکان اگر در دوران کودکی آن ها کنترل و درمان نشود، ممکن است تا نوجوانی و بزرگسالی همراه کودک باشد و تبدیل به شخصیت او شود. به همین دلیل است که اختلالاتی از این قبلی باید از همان دوران کودکی جدی گرفته شوند.




     


    برچسب‌ها :
    سه شنبه 31 فروردين 1400 - 16:48 نویسنده : شایان بازدید : 305 ادامه مطلب
    اختصاصی ردیاب خودرو

    دوربین مدار بسته ، دزدگیر و ردیاب سیستم هایی ضروری برای مراقبت و حفظ امنیت خود هستند . مسکن و خودرو دو سرمایه مهم در زندگی هستند آن هم در این گرانی که به سختی میتوان خودرو یا خانه تهیه کرد و خرید . از آن جایی که جزو سرمایه های زندگی هستند و قیمت ارزانی هم ندارند لازم است از آن ها مراقبت شود و به همین دلیل ما قصد داریم سیستم های امنیتی را به شما معرفی کنیم . یکی از این سیتم های امنیتی دزدگیر اماکن است که در صورت بروز مشکل یا اختلال در مکان هایی که در آن جا نصب شده باشد به شما هشدار ، پیامک و اطلاع می دهد یا آژیر ان به صدا در می آید . 

    ردیاب خودرو هم برای مراقبت از خودرو استفاده می شود . گاهی ردیاب ها دارای دوربین هستند که در این صورت امنیت بالاتری خواهند داشت گاهی هم فقط ردیابی می کنند و برای این کار نیاز به اینترنت دارند به همین دلیل اکثر ردیاب ها دارای سیم کارت هستند تا بتوانند به شبکه اینترنتی متصل شوند . ردیاب ها می تواننددر جلو گیری از سرقت یا در هنگام سرقت به شما کمک بسیاری کنند . 

    لامپ دوربین دار نیز وسیله ای دیگر است که به نوعی دوربین مخفی نیز محسوب می شود زیرا دوربین در وسط لامپ قرار می گیرد و بسیاری از افراد متوجه دوربین آن نمی شوند . شما می توانید از آن در خانه یا در مغازه خود استفاده کنید لازم به ذکر است که دوربین لامپی دید کلی روی مکان دارد و نمی تواند به صورت جزئی نظارت کند . برای اطلاع بیشتردر این رابطه و برای خرید هر یک از این سیستم ها می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید و اطلاعهات بیشتری دریافت کنید . 

     

    برچسب‌ها :
    دوشنبه 30 فروردين 1400 - 18:50 نویسنده : شایان بازدید : 352 ادامه مطلب
    اختصاصی داستان کوتاه کودکانه

    خواندن داستان کوتاه کودکانه برای بچه ها به علت توجه به حوصله و تمرکز حواس کودک و قدرت درک مطلب او برای کودک مفید است. کودکان حوصله شنیدن جزئیات داستان ها را ندارند و داستان های کوتاه کودکانه این مزیت را دارند که علی رغم کوتاهی، پیام خود را به کودک می رسانند. بهتر است داستان خوانی برای کودکان با داستان کوتاه کودکانه آغاز شود، چرا که تمرکز کودک روی جریان داستان و هم چنین علاقه کودک به داستان ها و کتابخوانی بیشتر می شود. داستان های کوتاه کودکانه بسیاری از گذشته تا به امروز تالیف شده اند که جریان های مختلفی را در بر دارند؛ نکات آموزشی، فرهنگی و تخیلی بسیاری در این داستان ها روایت می شوند که با خواندن برای کودکان می توان آن ها را با این مفاهیم آشنا کرد.

    خواندن داستان کوتاه کودکانه در بالا بردن هوش کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد. هوش زبانی و کلامی کودک دارای بیشترین تاثیر از شنیدن داستان های کودکانه است. کودکان با شنیدن داستان های کودکانه متعدد، با کلمات متنوع و بیشتری آشنا می شوند و دایره لغات ذهنی آن ها بزرگ تر می شود؛ به این ترتیب مهارت های آن ها در ساختن کلمات و جملات مختلف در هنگام تکلم افزایش پیدا می کند. مهارت داستان پردازی و تقویت قوه تخیلی کودک نیز با شنیدن داستان های مختلف، تقویت می شود.

    خواندن داستان کوتاه کودکانه در برطرف شدن مشکل نخوابیدن کودکان نیز تاثیر زیادی دارد. روایت داستان منجر به القای آرامش در ذهن انسان می شود و بدین ترتیب به خواب کودک کمک می کند. البته نخوابیدن کودکان علت های مختلفی دارد که ریشه یابی این مشکل و مراجعه به روانشناس کودک نیز آن را حل می کند. 

    استرس و اضطراب کودکان، ترس کودکان از عوامل مختلفی مانند شب ادراری، مسدود بودن راه های تنفسی در خواب، افسردگی، سندروم پاهای بی قرار، وجود اختلالات عصبی در کودک و عادات خوابی نادرست در ایجاد بد خوابی و نخوابیدن کودکان در شب تاثیر زیادی دارد.


     


    برچسب‌ها :
    شنبه 28 فروردين 1400 - 17:43 نویسنده : شایان بازدید : 352 ادامه مطلب
    اختصاصی داستان کودکانه

    چند داستان کودکانه معروف که از ایام قدیم تا به امروز برای کودکان توسط بزرگتر ها روایت می شوند عبارت اند از:

    داستان های کودکانه کلیله و دمنه، قصه های خوب برای بچه های خوب، هزار و یک شب، شازده کوچولو، مربای شیرین، قصه های مجید، ماهی سیاه کوچولو، قصه ما مثل شد.

    روایت این داستان های کودکانه برای بچه ها آن ها را با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام آشنا کرده و بسیاری از مفاهیم را از همان کودکی به آن ها می آموزد. کودکان پیام ها و نکات آموزنده را از داستان کودکانه راحت تر و سریع تر می پذیرند، با شخصیت های داستان ارتباط برقرار می کنند و با قهرمان سازی و الگو برداری از آن ها زندگی خود را شکل می دهند؛ لذا خواندن داستان های آموزنده در شکل گیری شخصیت کودک و زندگی او موثر است.

    اختلال بیخوابی کودکان در اثر عوامل مختلفی در آن ها پدید می آید؛ گاها می بینیم که کودکان با وجود خواب آلوده بودن نمی توانند به خواب بروند و ناآرامی می کنند. درمان بیخوابی کودکان به علتی که از آن به وجود آمده است بستگی دارد؛ به عنوان مثال بیخوابی کودکان اگر ناشی از آسم یا مشکلات تنفسی باشد، کودک در خواب سرفه می کند یا نفس هایش صدای غیر معمول دارد. در اکثر مواقع داشتن برنامه منظم برای خواب کودکان و رعایت آن در روزمره کودک، رفته رفته مشکلات بیخوابی کودکان را بهبود می بخشد.

    یکی دیگر از اختلالات شایع در کودکان، به خصوص در سنین 3 تا 5 سالگی، شب ادراری کودکان است. اگر شب ادراری کودکان کنترل نشود و والدین به فکر درمان آن نباشند، این اختلال می تواند برنامه خواب کودکان را بهم بریزد و منجر به بدخوابی در کودکان شود. شب ادراری کودکان می تواند بر اثر ترس و استرس در کودکان پدیدار شود و و این ترس و اضطراب در کودک  با شب ادراری شدیدتر می شود، لذا درمان استرس های درونی کودک باید در همان کودکی توسط والدین جدی گرفته شود. 

     


    برچسب‌ها :
    پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 17:55 نویسنده : شایان بازدید : 263 ادامه مطلب
    اختصاصی حرف زدن بچه

    آغاز حرف زدن بچه از بدو تولد اوست؛ به گونه ای که کودک با استفاده از اصوات مختلف سعی در برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود می کند و پیام های خود مانند گرسنگی یا دل درد را می رساند. نوزادان تا 3 ماهگی همواره صداهای اطراف را می شنوند و نسبت به صداهای اطراف خود واکنش هایی نظیر ترس، گریه یا خنده دارد. با انجام تمرین هایی مانند آواز خواندن برای کودک یا صحبت کردن با اطرافیان در حضور اطرافیان می توانید هوش کلامی کودک را در این دوران تقویت کنید. از 3 ماهگی به بعد می توانید با قرار دادن صورت خود مقابل صورت کودک، رو در روی او با کودک صحبت کنید و از طریق بازی با کودک، کلمات را به طور واضح برای او تلفظ کنید. گذاشتن یا نواختن موسیقی برای کودک در این دوران تا یک سالگی کودک، در بالا بردن مهارت های زبانی تاثیرگذار است. 

    بازی کردن با کودکان مهارت های زیادی را به آن ها می آموزد؛ لذا از این طریق بسیاری از کارها و مفاهیم را می توانید به آن ها آموزش دهید. بازی های فکری بسیاری فعالیت های ذهنی کودکان را تقویت می کنند و انواع هوش را در آن ها بالا می برد. بازی برای یادگیری و پیشرفت کودکان در بزرگسالی بسیار مهم است. بازی با کودک هم چنین باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها و تقویت مهارت های اجتماعی، زبان و ارتباطات کودک می شود. بازی های فیزیکی و تحرکی با کودک، او را از لحاظ بدنی تقویت می کند و هم چنین سرعت رشد کودک با انجام این بازی ها افزایش پیدا می کند.

    بازی کودک با همسالان خود نیز برای کودک نکات آموزنده و لحظات خوش بسیاری را برای آن ها می سازد. کودکان در مهد کودک با سایر همسالان خود آشنا و دوست می شوند و به بازی کردن به آن ها می پردازند که این کار به اجتماعی شدن کودک در بزرگسالی کمک می کند. مهد کودک مشهد با قیمت های مناسب خانواده ها و امکانات بسیار و مربی های مجرب، انواع بازی های کودکانه را در برنامه خود دارد. مهد کودک مشهد در نقاط مختلف این شهر دایر است و والدین می توانند نزدیکترین مهد کودک را برای پرورش فرزند خود انتخاب کنند.



     


    برچسب‌ها :
    پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 16:30 نویسنده : شایان بازدید : 261 ادامه مطلب
    اختصاصی بدغذایی کودکان

    بدغذایی کودکان یکی از معضلاتی است بسیاری از والدین و کودکان را درگیر خود کرده است. بدغذایی در برخی کودکان به صورت بی اشتهایی و در برخی از آن ها به صورت علاقه یا تنفر از غذایی خاص است؛ مثلا برخی از کودکان فقط دوست دارند خوراکی های شیرین بخورند یا خوردن غذاهای برنجی و خورشت ها را دوست ندارند. غذا برای رشد و نمو کودک بسیار اهمیت دارد و این که کودک در سنین رشد خود انواع غذاهای مغذی و مفید برای رشد را استفاده کند نیز بسیار مهم است. کودکان بدغذا سرعت رشد پایین تری نسبت به سایر کودکان دارند و انرژی آن ها برای انجام بازی و فعالیت های روزانه بسیار کمتر است. 

    علت اکثر بدغذایی کودکان را می توان در شیوه های فرزندپروری والدین یافت. روش های غلطی که مادر و پدر ها برای غذا دادن به کودک از آن استفاده می کنند، عمده ترین دلیل مشاهده بدغذایی در کودکان به شمار می آید؛ عدم رعایت برنامه دقیق برای غذا خوردن کودک، یا فقدان برنامه غذایی مناسب و مفید برای کودک و پافشاری و اجبار در خوراندن غذا به کودک از دیگر عواملی است که بدغذایی کودکان را تشدید می کند.

    یکی از پیامد هایی که بدغذایی کودکان برای آن ها دارد، استفراغ کودکان است؛ اختلال شایعی که ممکن است مشکلات گوارشی متعددی را در بدن کودک ایجاد کند. برای آن که بفهمید عارضه ی استفراغ کودکان تا چه حد جدی است و چگونه باید درمان شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که مشکل استفراغ کودک شما جدی نیست و کودک بر اثر یک ویروس یا غذای فاسد به آن دچار شده است؛ باز هم برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید، چرا که استفراغ منجر به کم شدن آب بدن کودک شده و برای تامین مایعات از دست رفته، باید تحت درمان قرار بگیرد. در این موارد مصرف محلول الکترولیت نیز با تجویز و تایید پزشک معالج، برای درمان کودک موثر است. این محلول باید زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که معده کودک توانایی نگه داشتن مایعات را در خود دارد، و در حین مدت استفراغ کودکان در درمان آن ها موثر نیست.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلالات مختلف کودکی و روش های درمانی آن ها، می توانید به وبسایت وولک مراجعه کنید. 




     

     


     


    برچسب‌ها :
    چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 17:03 نویسنده : شایان بازدید : 263 ادامه مطلب
    اختصاصی تعمیرات لپ تاپ

    ابزارات الکترونیکی امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند. لپ تاپ ها یکی از ابزارات الکترونیکی هستند که بسیار برای ما پر اهمیت هستند. نسل بعدی کامپیوتر ها لپ تاپ ها بودند چرا که کامپیوتر ها در بسیاری از فعالیت های روزمره به انسان ها کمک می کردند اما قابل حمل نبودند بنابراین شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی کامپیوتر های قابل حمل یعنی لپ تاپ ها را تولید کردند.

    البته به دلیل افزایش روز افزون قیمت لپ تاپ مسئولیت تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ بسیار بیش تر از پیش است زیرا مجموعه ای که در زمینه تعمیرات انواع لپ تاپ فعالیت دارد باید هر روزه تلاش کند توانایی های خود را بالاتر ببرد تا تمامی مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده را رفع کند.

    برند هایی مانند: دل، اچ پی، لنوو و... از محصولات بسیار با کیفیتی برخوردار هستند و لپ تاپ های متفاوتی برای رفع انواع نیاز ها تولید و به بازار عرضه می کنند. تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به تفاوت های ساخت لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده چه در زمینه سخت افزاری یا نرم افزاری مسلط باشد تا بتوانند به طور صحیح مشکل لپ تاپ را عیب یابی کند و به تعمیر دستگاه بپردازد.

    تعمیر لپ تاپ دل یکی از خدماتی است که به صورت تخصصی به کاربران ارائه شده است. دل یکی از برند های بسیار محبوب و پر فروش در ایران است بنابراین باید خدمات مربوط به تعمیرات لپ تاپ های این برند به صورت کاملا تخصصی ارائه شود چرا که در صورتی که تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی عیب یابی صحیح مشکل دستگاه را انجام ندهد و دچار اشتباه شود و این اشتباه به علت عدم آگاهی به جزئیات سخت افزاری یا نرم افزاری محصولات شرکت سازنده دل باشد، خسارت بسیار بیشتری به لپ تاپ شما وارد می شود. لپ تاپ های شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی اچ پی نیز محبوبیت خاص خود را در جهان از جمله ایران دارند. لپ تاپ های اچ پی نسبت به سایر برند ها معمولا قیمت مناسب تری دارند و از کیفیت ساختاری خوبی نیز نسبت به قیمت خود برخوردار هستند بنابراین فروش خوبی نیز دارند. خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ Hp به علت این که این لپ تاپ ها قیمت مناسبی دارند خدمات مربوط به تعمیر آن ها نیز نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری دارند.


    برچسب‌ها :
    دوشنبه 23 فروردين 1400 - 18:05 نویسنده : شایان بازدید : 305 ادامه مطلب
    اختصاصی قصه کودکانه شب صوتی

    کودکانی که قبل از خواب به قصه کودکانه شب صوتی گوش می کنند، ذهنشان بیشتر از حالت عادی برای به خواب رفتن آماده می شود. قصه کودکانه شب صوتی مخصوصا اگر با یک موسیقی متن آرام همراه باشند، در ایجاد آرامش قبل از خواب کودک تاثیر زیادی دارد. فکر کردن به تخیلات موجود در داستان، و همراه شدن با جریان آن، کودک را از نوسانات روز جدا کرده و به آرامش شب نزدیک تر می کند. قصه های صوتی با روایت راوی و فضاسازی های متناسب با ذهن کودک برای او روایت می شوند. تحقیقات نشان داده اند که کودکان گوش دادن به قصه های صوتی را بیشتر از خواندن کتاب های فیزیکی دوست دارند و علاقه و تمرکز آن ها در بردخورد با قصه های صوتی شب بیشتر است. 

    لذا قصه کودکانه شب صوتی می تواند راهی مناسب برای علاقمند کردن کودکان به دنبال کردن قصه ها و کتاب خوانی در سنین بزرگسالی آن ها باشد. با گوش کردن به قصه های صوتی، کودک سعی می کند سناریو داستان را در ذهن خود حفظ کند و با تصویرسازی جریان هایی که در داستان اتفاق می افتد، قوه تخیل خود را نیز وارد داستان کند. به همین دلیل است که قصه های صوتی عادات کتاب و قصه خوانی را در کودکان تقویت می کنند، حافظه کودکان را ارتقاء می دهند و مهارت های نوشتاری و تکلمی را در کودکان بالا می برند. 

     

    علائم کرونا در کودکان نسبت به بزرگترها خفیف تر است. تشخیص کرونا در کودکان همانند بزرگسالان با انجام تست کرونا انجام می پذیرد. طبق نتایج تحقیقات به دست آمده علائم کرونا در اغلب کودکانی که به آن مبتلا شده اند  بسیار خفیف تا متوسط مانند سرماخوردگی بوده و شامل مواردی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، استفراغ و اسهال بوده است؛ اما ابتلا به این ویروس در کودکانی که بیماری زمینه ای قلبی و تنفسی دارند، مانند بزرگسالان، خطرناک تر از سایر گروه ها است. 

    با مراجعه به سایت وولک می توانید به انبوهی از قصه های کودکانه شب صوتی جذاب و شنیدنی برای کودکان  و هم چنین مقالات  کاربردی در حوزه سلامت و روانشناسی کودک خود دسترسی داشته باشید. 

     

     

     


    برچسب‌ها :
    دوشنبه 23 فروردين 1400 - 17:44 نویسنده : شایان بازدید : 279 ادامه مطلب
    اختصاصی داستان کودکانه

    داستان کودکانه باید با ادبیات مورد فهم و درک کودک تناسب داشته باشد تا بتواند پیام خود را به طور مستقیم و کامل به کودک برساند. بهتر است ادبیات کودک در داستان های کودکانه، عامیانه باشد؛ چرا که کودکان در این گروه سنی با کلمات زیادی آشنا نیستند و از طریق صحبت کردن و شنیدن داستان های کودکانه صوتی، رفته رفته با کلمات بیشتری آشنا شده و مفاهیم آن ها را درک می کنند. هرچه داستان های بیشتری برای کودکان در این دوران روایت شود، درک مطلب کودک و مهارت های زبانی و نوشتاری آن ها بیشتر تقویت می شود. لذا خواندن یا شنیدن داستان کودکانه در درمان مشکلاتی تکلمی مانند دیر حرف زدن کودک تاثیر به سزایی دارد. یکی دیگر از روش های مقابله با دیر حرف زدن کودک در جلسات گفتار درمانی که توسط پزشکان ارائه می شود، صحبت کردن با کودکان است. 

    والدین باید سعی کنن تا یک سالگی کودک با او صحبت کنند و کلمات را به صورت واضح و شمرده شده برای او تلفظ کنند؛ به این ترتیب کودک با دیدن حرکات لب و دهان والدین، شروع به تکان دادن لب های خود کرده و سعی می کند این حرکات را تکرار کند. این تمرین باعث می شود تا کودک آرام آرام شروع به حرف زدن کند.

    راه افتادن کودکان به صورت عادی باید از 9 تا 18 ماهگی اتفاق بیفتد؛ برخی کودکان زودتر از این بازه و برخی از آن ها بعد از 18 ماهگی راه می افتند. راه افتادن کودکان تا حد بسیار زیادی به تغذیه آن ها در این دوران وابسته است. تغذیه مناسب و جذب کلسیم کافی در دوران شیرخوارگی و پس از آن در کودکان، باعث می شود تا ماهیچه ها، عضلات و استخوان های کودک رشد خوب و کافی را داشته باشد و در نتیجه کودک در زمان استاندارد خود راه بیفتد. در صورتی که کودک دیر راه بیفتد یا بعد از 18 ماهگی هنوز نتواند به صورت کامل روی پاهای خود بایستد، باید به پزشک مراجعه شود زیرا ممکن است کودک دچار بیماری های مفصلی یا راشیتیسم باشد.


     


    برچسب‌ها : کودکان,
    دوشنبه 23 فروردين 1400 - 16:51 نویسنده : شایان بازدید : 320 ادامه مطلب
    اختصاصی تعمیرات کامپیوتر

    چندین دهه است که کامپیوتر ها وارد زندگی انسان ها شده اند و هرروزه نقش پر رنگی تری در زندگی حتی روزمره ما پیدا می کنند. زندگی امروزی بدون گوشی های همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ تقریبا امری غیر ممکن است زیرا بسیاری از فعالیت های روزمره در زمینه سرگرمی، تحصیلی و حتی شغلی به کمک این ابزارات الکترونیکی انجام می شوند.

    به دلیل نقش پر رنگ کامپیوتر ها در زمینه های متفاوت زندگی امروزی، تعمیرات کامپیوتر یکی از خدمات بسیار پر اهمیت است و باید به صورت تخصصی به کاربران این دستگاه ها ارائه شود. تعمیرات کامپیوتر نیازمند تجربه و توانایی کافی است، تعمیرکاری که در این زمینه فعالیت می کند باید توانایی و تجربه کافی را نیز داشته باشد تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نکند.

    شیائومی یکی از برند های چینی است که برخلاف ذهنیت عمومی از محصولات چینی، این برند گوشی های همراه بسیار با کیفیتی تولید و به بازار معرفی می کند. قیمت محصولات این شرکت سازنده نیز نسبت به سایر شرکت های سازنده گوشی های همراه هوشمند بسیار مناسب تر است. بنابراین خدمات مربوط به تعمیر گوشی Xiaomi نیز هزینه کم تری نسبت به تعمیر گوشی های همراه هوشمند سایر شرکت های سازنده دارند.

    ایسوس یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی از جمله لپ تاپ است که لپ تاپ های بسیار با کیفیتی برای رفع انواع نیاز تولید می کند. به عنوان مثال یکی از سری های لپ تاپ های ایسوس مخصوص گیمر ها طراحی شده است، این لپ تاپ ها از سی پی یو بسیار قوی ای برخوردار هستند تا بتوانند بازی های با گرافیک بالا و سینگین را به راحتی پردازش کنند. تعمیر لپ تاپ Asus یکی از تخصص ها و مهارت هایی است که تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به آن مسلط باشد.

    به طور کلی تعمیر لپ تاپ نسبت به کامپیوتر ها به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد چرا که تمامی قطعات سخت افزاری که در کیس کامپیوتر ها وجود دارند در لپ تاپ ها نیز هستند اما با این تفاوت که همه این قطعات سخت افزاری در بدنه کوچک تر لپ تاپ با فاصله کم تر و ظرافت بیشتری کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در صورتی که مشکل لپ تاپ مربوط به بخش سخت افزاری باشد تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید مهارت لازم را داشته باشد تا به باقی قطعات سخت افزاری لپ تاپ آسیب نرساند و به آن خسارت بیشتری وارد نکند.


    برچسب‌ها :
    شنبه 21 فروردين 1400 - 17:51 نویسنده : شایان بازدید : 313 ادامه مطلب
    اختصاصی انتخاب برند دوربین مدار بسته

    در این مرحله شما بر اساس پروژه خود می‌بایست بهترین و کاربردی‌ترین دوربین مدار بسته را انتخاب نمایید و برای بهترین انتخاب می‌بایست به طور اجمالی آشنایی کلی با انواع دوربین مدار بسته را داشته باشید. یکی از دوربین های کاربردی از لحاظ برند داهوا است و برای خرید دوربین داهوا شما نیاز به راهنمایی دارید .

    • نوع تکنولوژی
    • تفاوت و تشابه در هر دو تکنولوژی
    • تفاوت در نوع کابل کشی
    • قابلیت های هوشمند تصویری
    • دستگاه ضبط

    اجزای معمول یک سیستم دزدگیر

    یک سیستم دزدگیر مغازه از اجرای متعددی تشکیل شده , پنل مرکزی , چشم دزدگیر, تلفن کننده و . . .. عموما سیستم های دزدگیر و اعلام سرقت از اجزاء زیر تشکیل شده اند.

    • دستگاه مرکزی دزدگیر ( پنل مرکزی اعلام سرقت )
    • دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند ( پنل مرکزی اعلام سرقت هوشمند )
    • تلفن کننده خط ثابت دزدگیر (Dialler)
    • بلندگوی دزدگیر
    • باتری اضطراری دزدگیر
    • بلندگوی داخلی دزدگیر
    • بلندگوی خارجی دزدگیر
    • چشم دزدگیر
    • مگنت دزدگیر
    • شوک سنسور
    • کیپد دزدگیر
    • ریموت دزدگیر

    تعریف نیازها برای ایجاد امنیت توسط دوربین مدار بسته

    اولین و مهمترین گام برای خرید دوربین مدار بسته ایجاد نیازها و تعریف آنها و همچنین انتظارات از آن برای برقراری امنیت می‌باشد. اگر شما برای منزل مسکونی خود یا برای شرکت خود نیاز به دوربین مداربسته داشته باشید انتخاب شما در نوع دوربین متفاوت خواهد بود. بر فرض مثال برای منزل مسکونی خود در مکانهایی نظیر ورودی پارکینگ و محوطه پارکینگ برای محوطه انبارها و یا حتی راه پله‌ها و پشت بام نیاز به ضبط رفت و آمدها را داشته باشید که برای تامین این نیازها یک سیستم نظارتی دوربین مدار بسته ۲ مگاپیکسل با یک ماه ضبط کافی باشد. اما نیاز به دوربین مداربسته در مکانهایی نظیر ادارات و شرکت‌ها کاملاً متفاوت است چون علاوه بر ضبط رخدادها و رویدادها نیاز است جزئیات با دقت و کیفیت بالاتری ثبت گردد. در محیط کار اسناد و مدارک اهمیت بسزایی دارد و با راه‌اندازی یک سیستم نظارتی این انتظار می‌رود دوربین مداربسته بتواند جزئیات بیشتری را از محیط ثبت و ضبط نماید بر فرض مثال در نظر بگیرید یک پوشه حاوی مدارک مهم مفقود شده است و شما نیاز دارید از زمان و چگونگی این اتفاق آگاه شوید و چه بسا این پوشه به صورت اتفاقی در جایی افتاده باشد. قطعاً برای انجام چنین کاری نیاز به یک دوربین مداربسته با کیفیت بالا، شفافیت و وضوح تصویر مناسب را خواهید داشت. برای آشنایی با قیمت دوربین مداربسته موجود در بازار به دوربین مارکت مراجعه کنید .

     


    برچسب‌ها :
    چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 19:41 نویسنده : شایان بازدید : 249 ادامه مطلب
    اختصاصی تعمیر گوشی نوکیا

    مودم ارتباط ابزارات الکترونیکی را با اینترنت برقرار می کند. در صورتی که مودم خراب شود یا در عملکرد آن اختلالی به وجود آید باعث افت سرعت اینترنت و یا قطع شدن کامل اینترنت شما می شود. بنابراین در صورتی که احساس کردید در عملکرد مودم شما مشکلی به وجود آمده است به سرعت برای تعمیر مودم خود اقدام کنید. قطع و وصلی اینترنت، کند شدن ناگهانی سرعت، قطع شدن کامل اینترنت، در صورت وجود این دسته از مشکلات ممکن است در عملکرد مودم اختلالی به وجود آمده باشد. البته مودم ها انواع متفاوتی دارند مانند: مودم ADSL، مودم VDSL، مودم وایمکس، مودم LTE و مودم TD-LTE. تعمیرکاری که برای تعمیر مودم اقدام می کند باید تمامی انواع مودم را به خوبی بشناسد و به بخش های سخت افزاری ونرم افزاری آن ها مسلط باشد و تفاوت آن ها با یکدیگر را بداند تا بتواند به طور صحیح مودم آسیب دیده را عیب یابی کند و سپس برای تعمیر آن اقدام کند.

    هر کدام از انواع مودم ها خصوصیات خاص خود را دارند که در مراحل تعمیر آن ها باید در نظر گرفته شود، به همین دلیل تعمیرکاری که مودم خود را برای تعمیر به او می سپارید باید انواع مودم را به خوبی بشناسد. مودم ابزاری است که امروزه در اکثر فعالیت های ما دخیل است بنابراین در صورتی که در عملکرد آن مشکلی به وجود آمد، تعمیر مودم را جدی بگیرید.

    به همان اندازه که مودم ها نقش بسیار مهمی را در زندگی روزمره ایفا می کنند، گوشی های همراه هوشمند نیز نقش بسیار مهمی را در انجام فعالیت های روزمره دارند. در حرفه تعمیرات گوشی نیز تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در این زمینه باید اطلاعات لازم درباره محصولات انواع شرکت های سازنده گوشی های هوشمند همراه را داشته باشند تا در مرحله عیب یابی احتمال اشتباه را کم تر کنند. به عنوان مثال تعمیرکاری که در تعمیرات گوشی ال جی تخصص دارد و به خوبی از پس آن برمی آید ممکن است تعمیر گوشی نوکیا را به درستی انجام ندهد. بنابراین زمانی که تعمیر گوشی همراه هوشمند خود را به فرد یا مجموعه ای می سپارید حتما این نکته را به یاد داشته باشید که تعمیرکار مورد نظر از جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات شرکت سازنده گوشی همراه هوشمند شما به طور کامل مطلع باشد و در تعمیر این محصولات مهارت و تجربه کافی را داشته باشد تا به گوشی همراه هوشمند شما خسارت بیشتری وارد نکند و باعث مشکلات بزرگ تر و جدی تر در دستگاه شما نشود.


    برچسب‌ها :
    چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 18:44 نویسنده : شایان بازدید : 306 ادامه مطلب
    اختصاصی تعمیر گوشی شیائومی

    موبایل ها و لپ تاپ نقش بسیار مهمی در زندگی امروزی دارند. زندگی بدون گوشی همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ ها تقریبا غیر ممکن شده است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص گوشی های همراه و لپ تاپ ها و کامپیوتر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند.

    هزینه تعمیر موبایل یا به طور کلی هزینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی به میزان آسیب دیدگی دستگاه شما و همچنین نوع آسیب دیدگی آن که سخت افزاری است یا نرم افزاری بستگی دارد. به عنوان مثال اگر موبایل یا لپ تاپ شما دچار آسیب دیدگی و اختلالات مربوط به بخش نرم افزاری شده باشد طبیعتا هزینه تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری کم تر است. تعمیر مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری معمولا هزینه بیشتری دارد به خصوص اگر تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل یا لپ تاپ تشخیص دهد که قطعه سخت افزاری آسیب دیده قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد، هزینه آن قطعه نیز بر هزینه تعمیر لپ تاپ یا گوشی شما افزوده می شود بنابراین خدمات مربوط به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری بیشترین هزینه را دارند.

    برند شیائومی یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی است که محصولات آن قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی دارد. قطعات سخت افزاری نمونه اصلی و 100% اورجینال این برند نیز از قیمت مناسبی برخودار هستند بنابراین حتی اگر در فرآیند تعمیر گوشی شیائومی نیاز به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری باشد شما نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد.

    با توجه به بالا رفتن روزافزون قیمت لپ تاپ ها، خدمات تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص لپ تاپ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است چرا که خرید مجدد لپ تاپ هزینه بسیار زیادی دارد بنابراین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ همواره در تلاش اند تا هر مشکل و اختلالی در عملکرد لپ تاپ را رفع کنند و توانایی های خود را بالاتر ببرند. تعمیر لپ تاپ در محل یکی از خدمات به صرفه ای است که برای کاربران ارائه شده است. تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی در محل مورد نظر مشتری حاضر شده و با حضور خود مشتری به تعمیر دستگاه می پردازد و مشکلات مربوط به آن را رفع می کند. این روش به صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار کمک می کند.


    برچسب‌ها :
    چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 12:07 نویسنده : شایان بازدید : 300 ادامه مطلب
    اختصاصی تعمیر گوشی شیائومی

    موبایل ها و لپ تاپ نقش بسیار مهمی در زندگی امروزی دارند. زندگی بدون گوشی همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ ها تقریبا غیر ممکن شده است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص گوشی های همراه و لپ تاپ ها و کامپیوتر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند.

    هزینه تعمیر موبایل یا به طور کلی هزینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی به میزان آسیب دیدگی دستگاه شما و همچنین نوع آسیب دیدگی آن که سخت افزاری است یا نرم افزاری بستگی دارد. به عنوان مثال اگر موبایل یا لپ تاپ شما دچار آسیب دیدگی و اختلالات مربوط به بخش نرم افزاری شده باشد طبیعتا هزینه تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری کم تر است. تعمیر مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری معمولا هزینه بیشتری دارد به خصوص اگر تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل یا لپ تاپ تشخیص دهد که قطعه سخت افزاری آسیب دیده قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد، هزینه آن قطعه نیز بر هزینه تعمیر لپ تاپ یا گوشی شما افزوده می شود بنابراین خدمات مربوط به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری بیشترین هزینه را دارند.

    برند شیائومی یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی است که محصولات آن قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی دارد. قطعات سخت افزاری نمونه اصلی و 100% اورجینال این برند نیز از قیمت مناسبی برخودار هستند بنابراین حتی اگر در فرآیند تعمیر گوشی شیائومی نیاز به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری باشد شما نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد.

    با توجه به بالا رفتن روزافزون قیمت لپ تاپ ها، خدمات تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص لپ تاپ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است چرا که خرید مجدد لپ تاپ هزینه بسیار زیادی دارد بنابراین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ همواره در تلاش اند تا هر مشکل و اختلالی در عملکرد لپ تاپ را رفع کنند و توانایی های خود را بالاتر ببرند. تعمیر لپ تاپ در محل یکی از خدمات به صرفه ای است که برای کاربران ارائه شده است. تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی در محل مورد نظر مشتری حاضر شده و با حضور خود مشتری به تعمیر دستگاه می پردازد و مشکلات مربوط به آن را رفع می کند. این روش به صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار کمک می کند.


    برچسب‌ها :
    چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 12:07 نویسنده : شایان بازدید : 333 ادامه مطلب
    اختصاصی غذای کودک

     

    غذای کودک نقش اساسی و پررنگی در سلامتی او دارد. از تولد تا پایان دوران کودکی، دوران طلایی رشد کودک به شمار می آید و تمامی اتفاقات مثبت و منفی غذایی در این دوران، در رشد و سلامت کودکان تا بزرگسالی موثر است. سالم بودن غذای کودک و رعایت برنامه غذایی مناسب برای او، کودک را از ابتلا به سوء تغذیه مصون نگه می دارد.

    زمانی که کودک ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن خود را از غذاهایی که مصرف می کند، دریافت نکند؛ دچار سوء تغذیه می شود. معمولا مراکز بهداشت و مراقبت کودک، از شش ماهگی به بعد یک برنامه غذایی مناسب که لیستی از بهترین غذاهای متناسب با کودکان را در اختیار خانواده ها قرار می دهند؛ اجرای این برنامه در بهبود مسیر رشدی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد. غذاهایی که حاوی موادی مانند شیر، ماهی، تخم مرغ، سیب زمینی، لعاب برنج، اسفناج، بلغور جو دو سر هستند و سرلاک، فرنی و حریره بادام از جمله برخی از غذاهای مفید و موثر در رشد کودک هستند.

    در صورتی که کودک غذا های مناسب مصرف کند و رشد استخوان های او در زمان مناسب خودش اتفاق بیفتد، روند فعالیت های بدنی کودک مانند حرکت دست و پاها و راه افتادن کودک سریع تر اتفاق می افتد. زود یا دیر راه افتادن کودک، هر کدام علت های مخصوص خود را دارد. عوامل ژنتیکی در هر دو مورد موثر است، پس از ژنتیک مصرف غذاهای مناسب و جذب کلسیم توسط بدن کودک، در شکل گیری مفاصل و استخوان ها و زمان راه افتادن کودک تاثیر گذار است. 

    غذاهایی که کودک مصرف می کند و انرژی که او از این غذاها دریافت می کند، در بروز بیش فعالی کودکان نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال مصرف مواد غذایی کافئین دار بیش فعالی کودکان را تشدید می کند و معمولا پزشکان توصیه می کنند که کودکان از مصرف بیش از حد کاکائو و مواد کافئین دار پرهیز کنند. 

    بیش فعالی کودکان در اثر کمبود آدرنالین در مغز آن ها به وجود می آید و تامین این ماده در مغز کودکان، بیش فعالی آن ها را تا حدودی کنترل و در برخی موارد درمان می کند. 

     

    برچسب‌ها :
    سه شنبه 17 فروردين 1400 - 14:21 نویسنده : شایان بازدید : 321 ادامه مطلب
    اختصاصی مهد کودک کرج

    زمانی که کودکان وارد مدرسه و مهد کودک می شوند و با خواندن و نوشتن آشنایی می یابند، پتانسیل ذهنی بیشتری برای شنیدن قصه های صوتی پیدا می کنند و با شنیدن یا خواندن هر کلمه از داستان مفهوم و ماهیت آن کلمه را در ذهن خود تصور می کنند. شنیدن قصه صوتی برای کودکان دبستانی، آن ها را با کلمات بیشتری آشنا می کند و ذهن آن ها را تحریک می کند تا کلماتی را که می شنوند، بنویسند یا طرز نوشتن آن را در ذهن خود تصور کنند.

    مهد کودک ها همواره مکانی برای رشد و تربیت کودکان بوده است. امروزه مهد کودک ها برنامه های متنوع بسیاری را برای کودکان در نظر می گیرند تا اوقات فراغت و بازی کودکان را پر کنند و والدین بتوانند با خاطری آسوده کودک خود را به آن جا بسپارند. در نظر گرفتن چند نکته در انتخاب مهد کودک مشهد، به عنوان یک کلان شهر، و مهد کودک کرج والدین را در مسیر انتخاب مهد کودک ها یاری می کنند.

    نزدیک بودن محل مهد کودک به محل زندگی کودک، برنامه هایی که مهد کودک برای سرگرمی و پرکردن زمان کودک شما در نظر گرفته است و قیمت شهریه ای که مهد کودک تعیین می کند؛ از جمله برخی از نکاتی است در انتخاب بررسی مهد کودک ها باید مورد توجه والدین باشد. 

    برنامه های داستان خوانی، شعر خوانی، زمان های مختص بازی، نقاشی و برنامه های آموزشی مانند آموزش قرآن، زبان انگلیسی و الفبای فارسی در مهد کودک ها تدوین می شوند و مربیان و نگهداران کودک این برنامه ها را برای آن ها اجرا می کنند. 

    بخش نگهداری از شیرخوارگان و کودکان تا 2 سالگی نیز با خواندن آهنگ و موسیقی های آرام بخش  و یا خواندن قصه برای آن ها، کودکان را آرام می کند. مهد کودک برای کودکان بالای 3 سال، در روند اجتماعی شدن آن ها تاثیر مثبتی داشته و برقراری ارتباط با همسالان را برای کودک میسر می کند.




     


    برچسب‌ها :
    سه شنبه 17 فروردين 1400 - 14:06 نویسنده : شایان بازدید : 283 ادامه مطلب
    اختصاصی سیستم هایی برای حفظ امنیت

    کاربرد جی پی اس خودرو 

    • تشخیص و نمایش دقیق موقعیت مکانی خودرو
    • ارسال هشدار به صاحب خودرو در صورت وارد شدن ضربه به خودرو
    • ارسال هشدار برای صاحب خودرو در صورت روشن شدن غیرمجاز وسیله‌ ی نقلیه و حتی حرکت کردن آن 
    • ارسال هشدار در صورت حرکت با سرعت غیرمجاز
    • ارسال هشدار در صورت جدا شدن دستگاه جی پی اس خودرو
    • ارسال هشدار در صورت کم شدن باطری اضطراری داخل جی پی اس خودرو
    • خاموش کردن وسیله ‌ی نقلیه از راه دور در هنگام سرقت خودرو از طریق پیامک و همچنین اپلیکیشن (عدم امکان روشن کردن مجدد وسیله‌ ی نقلیه مگر با اجازه ‌ی صاحب خودرو)

    قیمت دزدگیر اماکن و آژیر اعلام سرقت

    قیمت دزدگیر اماکن معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه میزان قیمت نهایی دزدگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

    • مارک و برند دزدگیر
    •  مدل دزدگیر
    • میزان قابلیت‌های دزدگیر
    • نوع لوازم جانبی دزدگیر
    • میزان گارانتی دزدگیر و

    همانطور که می دانید دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مداربسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. شما برای خرید دوربین مدار بسته ، دزدگیر و جی پی اس تنها با یک تماس با دوربین مارکت می توانید اقدام نمایید .

     


    برچسب‌ها :
    يکشنبه 15 فروردين 1400 - 14:11 نویسنده : شایان بازدید : 305 ادامه مطلب
    صفحات وب
    Pages